Трибина „Проблематично однесување”
Форумот на жени ГРОМ – Карпош одржа трибина на тема „Како да ги разбереме и на кој начин да им пристапиме на учениците со проблеми во однесувањето ”.
Трибината беше отворена со презентација на М-р Снежана Карас – директор во ООУ „Вера Циривири-Трена“-Скопје, во која беше дадена дефиниција за дисциплина во наставата како појдовна точка преку која се утврдува отстапувањето од правилата и редот на функционирање во училиштето, односно се утврдува постоењето на проблематично однесување.
Посебен остврт беше даден на менаџирањето со проблематичното однесување преку разговори, советувања, до педагошки казнени мерки предвидени со закон.
Вториот предавач беше М-р Јадранка Марос-Каракашева-психолог и семеен терапевт, која освен дефинирањето на проблематичното однесување, посочи видови и фактори кои доведуваат до проблематичното однесување. Натаму, беа презентирани пристап за работа, како и методи и техники со кои би се надминало проблематичното однесување. Исто така беше дадено значење на активното вклучување на родителите во процесот и значењето на советување за надминување на конкретниот проблем.
Во продолжение следеше презентација на Илија Пецевски – дефектолог, која се однесуваше на АДХД – хиперактивно однесување како форма на пробламатично однесување.
Тој се задржа на основната симптоматологија како и на методите и пристапот на работа со децата (учениците) со АДХД.
М-р. Аце Миноски – претставник од педагошката служба, орган во состав на Министерството за образование на Република Македонија се осврна на законските одредби кои го допираат овој горлив проблем, истовремено изнесувајќи официјални статистички показатели како функционираат педагошките служби во училиштата на целата територија на државата.
Со својата презентација, Татјана Талевска – претставник од секторот за образование при Општина Карпош, ги дефинираше поимите на однесување и проблематично однесување, факторите кои влијаат на однесувањето, видовите на проблематичното однесување, насоките како да се помогне на проблематичните деца – ученици, дефинирање на ПОП – поддршка за позитивно однесување и се потенцираше значењето на родителската поддршка за надминувањето на проблемите кај учениците со проблеми во однесувањето.
Трибината беше одлично посетена, побуди голема заинтересираност, се поставија бројни прашања и се разрешија бројни непознаници.
Со оваа трибина, Форумот на жени ГРОМ – Карпош го актуелизираше овој значаен проблем, за чие успешно решавање е потребно заедничко делување на семејството, училиштата и општеството.